Rafaël, Wesley of Demy?

05-06-2008 (16:30) - Campagnes

Een held worden is niet gemakkelijk. Een beetje hulp is dan wel handig. Daarom vernoemen veel ouders hun pasgeboren zoon naar grote Nederlandse voetbalhelden. In 1974 was Johan het grote voorbeeld en in 1988 kwamen veel zonen ter wereld met de naam Marco. Welke naam na het EK 2008 het meest op de geboortekaartjes zal voorkomen is moeilijk te voorspellen. Maar met Ruud, Dirk, Edwin of Wesley, of met Giovanni, Orlando, Rafaël of Ibrahim lijkt er keus genoeg! Hoe dat in zijn werk gaat vertellen Johan, Marco en Dennis in de nieuwe EK-commercials van Nationale-Nederlanden, de hoofdsponsor van het Nederlandse Elftal. Drie fiere mannen, vernoemd naar de helden van vorige voetbalgeneraties, getuigen op openhartige wijze welke magie de naam hen heeft gebracht. De commercials zijn vanaf 7 juni te zien rond alle voetbalgerelateerde programma’s op de publieke omroep.

Opdrachtgever: Nationale Nederlanden
Bureau: UbachsWisbrun/JWT
Creatie: Ard Brunnekreef, Michiel Keser
RTV: Remco den Hartog
Regie: Johan Kramer (Christel Palace)
Klant: Daniël Doornhein, Iris van Opstal, Bas Rutgers