Roy van Toyota zorgt voor ‘gelijk spel’ tijdens sportdag

15-07-2024 (07:00) - Campagnes

Gewoon meesporten is niet vanzelfsprekend voor 1 op de 10 mensen in Nederland. Daarom ontwikkelde Toyota Nederland met DDB Amsterdam de nieuwe ‘Gelijk spel’-campagne.

In de film zorgt Roy ervoor dat het buitengesloten klasgenootje van zijn dochter gewoon mee kan sporten tijdens de sportdag. Andere persoonlijke verhalen brengt Toyota naar voren via PR en branded content. En na de Paralympische zomerspelen in Parijs organiseert Toyota Nederland op 6 oktober de Onbeperkte Sportdag. Alles vanuit de merkgedachte: Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf.

Esther Vergeer, chef de mission van paralympisch TeamNL: 'Als je een handicap hebt, wil je juist gelijk zijn en behandeld worden. En dan wil je zeker geen fluitje toegeworpen krijgen. Dat is mij zelf een keer gebeurt tijdens een sportdag.'

Pijnlijk contrast

Ben Goedegebuur, Creative Director DDB Amsterdam: 'Om er zeker van te zijn dat we op het juiste spoor zaten hebben we ons script gecheckt met Esther Vergeer. Zij reageerde gelukkig heel positief. Want in ons verhaal spelen we met het pijnlijke contrast tussen gewoon mee willen doen en de omgeving die je als anders ziet en behandeld. Gelukkig heeft ons merkkarakter Roy een hart van goud.

Onbeperkte Sportdag

Luuk Maes, Head of Marketing communications Toyota Nederland: 'We wilden naast het sponsoren van de Paralympische én de Olympische spelen in Parijs ook graag zelf lokaal iets doen voor mensen met én zonder een beperking. Deze gedachte vloeit voort uit het oprichtingsmanifest van Toyota. Daarom organiseren we de Onbeperkte Sportdag. Tijdens deze sportdag kunnen kinderen met en zonder beperking ontdekken welke sport het beste past onder begeleiding van Olympische én Paralympische topsporters. Zo wordt ook tijdens deze dag een Gelijk spel gecreëerd.'

Credits

Opdrachtgever: Toyota Nederland
Luuk Maes, John de Wit, Stefan Kleinrouweler, Nicole Groeneveld, Martijn van de Ven

Bureau: DDB Amsterdam
Creatie: Ben Goedegebuur, Sander Litjens, Bob Haarmans, Paul de Haas, Pol Hoenderboom
Strategie: Job Koopman
Account: Jenny Leung, Annemiek van Tuuren
Productie: Kirsten van den Berg

Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regie: Ismael ten Heuvel
Offline: EDITORS
Online/Grade: Crabsalad
Muziek: Tom Tukker
Sound: Public Audio
Fotografie: Marc van Oene

Mediabureau: WaveMaker
Branded Content partner: DPG
PR-bureau: Coebergh