Saatchi ontwikkelt campagne T-Mobile

27-08-2009 (08:51) - Campagnes

T-Mobile deelt in een multimediale campagne mediaruimte met de consument: iedereen die een boodschap voor zijn of haar familie heeft kan die tijdens de campagne insturen naar T-Mobile. De opvallendste berichten worden vervolgens gepubliceerd in print, op reclamemasten, op radio en online. Deze actie is opgezet rondom de lancering van een nieuwe dienst: T-Mobile Family. Hiermee kunnen families meer met elkaar delen, omdat ze onderling vrijuit kunnen bellen en sms’en. De campagne geeft invulling aan de merkgedachte van T-Mobile: ‘Life is for sharing’. De campagne is ontwikkeld door Saatchi & Saatchi Nederland en Agency.com. Mediacom is verantwoordelijk voor de mediastrategie. De campagne is op 17 augustus van start gegaan.

 

Uit onderzoek blijkt dat familieleden elkaar graag vaker en langduriger willen bellen. Gesprekken zijn echter vaak noodgedwongen kort, omdat de kosten hoog worden gevonden. Met T-Mobile Family wordt contact met familieleden makkelijker en voordeliger: families kunnen met maximaal zes mobiele nummers en één vast nummer onderling vrijuit bellen en sms’en voor slechts € 10,- per maand. Met deze nieuwe dienst geeft T-Mobile concreet invulling aan haar internationale merkplatform 'Life is for sharing.

Door mediaruimte beschikbaar te stellen aan families laat T-Mobile de consument op een unieke manier boodschappen delen met familieleden. Groot (‘Pap en Mam, jullie worden opa en oma!’) of kleiner nieuws (‘Broertje, die deuk in de auto, dat was ik...sorry!’) kan op een speciale actiesite worden achtergelaten (http:// www.vertelhetjefamilie.nl ). De leukste en meest opvallende boodschappen worden vervolgens geplaatst in diverse media. Er is onder meer een speciale radio-actie in samenwerking met Qmusic. 

De activatiecampagne maakt deel uit van een grotere multimediale campagne waarin T-Mobile Family wordt aangekondigd.

Opdrachtgever: T-Mobile

Bureau: Saatchi & Saatchi Amsterdam, Agency.com


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.