Sennheiser lanceert ‘Hoor meer dan muziek, hoor emoties’
Sennheiser komt met een emotie-gedreven campagne voor de lancering van Momentum True Wireless 4 oordopjes. De campagne ‘Hoor meer dan muziek, hoor emoties’, is ontwikkeld door Ogilvy bestaat uit twee video’s die conventionele audiobelevingen overtreffen. De video’s zijn geproduceerd met behulp van virtuele productietechnieken en verleggen de grenzen van zowel efficiëntie als kwaliteit in productie.
De headset biedt goede geluidskwaliteit met heldere audio die alle afleidingen kan uitsluiten om de luisterervaring te verbeteren. Het biedt gebruikers een diepere verbinding met de muziekbeleving. De muziek brengt emoties op bij de luisteraar zoals deze bedoeld is door de muzikant, het gaat verder dan alleen horen. Dit is ook terug te vinden in de video's. De campagne wordt gelanceerd met de eerste video. Na anderhalve maand wordt de Sennheiser Momentum Sport-oordopjes samen met de tweede video gelanceerd. De campagne wordt gepromoot via meerdere kanalen, waaronder YouTube en social media platforms.
Emoties met behulp van CGI
In de eerste video worden de emoties rond het vaderschap uitgebeeld door middel van de analogie van de opwinding die wordt ervaren bij het staan op een klif met een adembenemend uitzicht. De klifscène werd gegenereerd met behulp van CGI-animatie, waardoor het niet nodig was om de scène in het buitenland te filmen. Hierdoor kon de samenwerking tussen alle betrokken disciplines op een efficiënte manier plaatsvinden. Ook de aanpassingen aan de scènes konden in real-time plaatsvinden.
Na de lancering van de eerste video, wordt de tweede video gelanceerd waarbij sporten draait allemaal om je grenzen verleggen, en muziek kan je helpen om het gevoel van euforie die de sensatie geeft alsof je op de top van de Griekse Olympusberg staat. Ook in deze video werd gemaakt met behulp van virtuele productie. “Ons concept rust op de kracht van muziek om emoties te roepen. Om dit goed vast te leggen, richtten we ons tot virtuele productietechnieken. Op de set voelde het alsof we daadwerkelijk filmden op de locaties zelf”, aldus Tolga Buyukdoganay, Chief Creative Officer bij Ogilvy.
Credits
Creatief bureau: Ogilvy Amsterdam
Chief Creative Officer: Tolga Buyukdoganay
Creatieve directors: Fede Botella & Diego Lauton
Jr. Art director: Alicia Michavila
Jr. Copywriter: Rocio Navarro
Motion Designer: Alex Kelly
Ontwerper: Shiva Raghoenath
Account Director: Bart Sweere
Account Manager: Mike Balfour
Head of Strategy: Chris Waltz
Strategy Director: Bas Vroonland
Agency producer: Kerstin Kambier
Production agency: BeSweet
Producer: Claudia Baurier
Postproduction company: SorryWeCan
Regisseur: Roland Wranik