Sigma claimt productleiderschap met campagne
07-03-2011 (08:00) - Campagnes
Sigma Coatings uit Uithoorn lanceert vandaag zijn nieuwe reclamecampagne waarmee het niet alleen haar marktleiderschap wil bevestigen, maar ook het productleiderschap claimen. De grootschalige, interactieve campagne die ontwikkeld is door de Admix Groep uit Rotterdam bestaat onder andere uit een actiewebsite, radiocommercials, instore communicatie, on- en offline PR in de vakbladpers, videobannering en een DM naar ruim 6.000 schilders.
De campagne heet ‘De beste schilders hebben aan twee woorden genoeg' en draagt de slogan prima sigma. In alle uitingen staat de schilder centraal. Daartoe ging Sigma Coatings de afgelopen maanden met de camera op pad om schilders te vragen waarom zij voor Sigma-producten kiezen en dit in twee woorden uit te drukken.
De resultaten zullen de komende tijd te horen en zien zijn via onder meer radiocommercials op Radio 538, POS-materiaal op de Sigma verkooppunten gericht op de professionele schilder, en de actiewebsite www.primasigma.nl. Op deze site komt het merk tot leven en kan de bezoeker zien hoe de schilder de producten van Sigma ervaart. Het online portaal bevat onder andere filmpjes en quotes van de geïnterviewde schilders. Daarnaast wordt de Nederlandse schilder via een DM uitgedaagd om zijn of haar beleving van Sigma in twee woorden te omschrijven. Daarmee wint hij of zij een uniek Sigma t-shirt en maakt bovendien kans op een trip naar New York.
Voor de slogan prima sigma is gekozen om aan te geven dat schilders enthousiast zijn over de kwaliteit van de Sigma-producten. Zo werd Sigma S2U Allure Gloss in de interviews een echte vier seizoenen verf genoemd, gekenmerkt door de woorden bolle glans. Met betrekking tot Sigmatex Superlatex Matt, een universele muurverf, gebruikten de schilders uitdrukkingen als goede dekking en prettige verwerking.