SIRE treedt op tegen intolerantie
04-10-2012 (08:21) - Campagnes
SIRE (Stichting Ideële Reclame) start vandaag een nieuwe campagne met het thema ‘Tolerantie’. Centraal in deze campagne staat de boodschap: ‘Tolerantie®: daar knapt heel Nederland van op’. Een belangrijk doel is Nederland weer trots te maken op haar tolerantie. Uit recent onderzoek van Team Vier in opdracht van SIRE blijkt dat twee op de drie (66%) Nederlanders vinden dat tolerantie de belangrijkste kernwaarde van ons land is.Tegelijkertijd vindt meer dan de helft (53%) dat Nederland in de afgelopen twintig jaar juist minder tolerant is geworden.
Om deze redenen heeft SIRE besloten de campagne ‘Tolerantie, daar knapt heel Nederland van op’, te gaan voeren. SIRE-directeur Pim Slierings: ‘Tolerantie is de basis van democratie en mensenrechten. Tolerantie vormt niet alleen het fundament van iedere democratische maatschappij, het is ook een vruchtbare bodem voor welvaart en de bloei van kunsten en wetenschappen. Door de eeuwen heen is tolerantie echt onderdeel geworden van de Nederlandse identiteit en zoals nu blijkt uit het onderzoek van Team Vier, vindt 66% van Nederland tolerantie dan ook de belangrijkste kernwaarde van Nederland.’
