SodaStream kiest opnieuw #spon met nieuwe influencer strategie
Voor het derde jaar op een rij is #spon door SodaStream gekozen voor de influencer marketing strategie en uitvoering in de Benelux. Het onafhankelijke bureau heeft samen met SodaStream gekozen voor een nieuwe influencer strategie, waarbij short form content en een verticale mix van de videokanalen TikTok, YouTube en Instagram centraal staan.
De slogan van de nieuwe SodaStream campagne is ‘Push for Better’. Hiermee refereert het merk naar de mogelijkheid om met een druk op de knop zelf bruisende drankjes te maken en dat ze het hiermee niet alleen beter doen voor zichzelf, maar ook voor de planeet. Deze boodschap gaan influencers vertalen naar korte video content voor de Nederlandse en Belgische markt.
Zowel de kwaliteit als het bereik van korte video’s groeit razendsnel. ‘De ROI van influencer marketing is op dit moment 11 keer hoger dan iedere andere vorm van digitale marketing,’ licht Eelco Kingma, medeoprichter van #spon, toe.
Influencer marketing is volwassen
‘TikTok heeft de juiste doelgroep voor SodaStream, de snelst groeiende groep, nu al 60%, is namelijk ouder dan 25 jaar,’ vertelt Koen Dulfer, medeoprichter van #spon. ‘Uit het feit dat 49% van de consumentenbeslissingen beïnvloedt wordt door influencers, mogen we concluderen dat deze vorm van marketing volwassen is geworden.’
Als onafhankelijk influencer marketing bureau kan #spon de doelstellingen van het merk voorop zetten en hier vervolgens de juiste influencers aan koppelen. ‘Wij hebben een groot netwerk maar geen vaste contracten met influencers. Klanten weten dat we kiezen voor een influencer omdat deze het beste bij de campagne en de uitstraling van het merk past, niet omdat we verplicht zijn ermee samen te werken. Dat is wat wij de Brand First Strategy noemen,’ vertelt Koen Dulfer.
#spon
#spon is ontstaan uit de eerste generatie influencers en het groeiende team heeft, naast jarenlange ervaring, een groot netwerk opgebouwd. #spon deed al eerder campagnes voor onder andere Canon, Efteling, Asmodee, Roompot, Trade Republic, NordVPN, WD-40 en Streamlabs van Logitech.