Specsavers belicht unieke levensstijl in nieuwe commercial

04-06-2024 (11:19) - Campagnes

Vanaf vandaag is een nieuwe commercial van Specsavers op de Nederlandse televisie te zien.

Hierin belicht Specsavers dat een goed gehoor belangrijk is bij alles wat je doet en dat er hoortoestellen zijn voor iedereen, ook met een unieke levensstijl. De commercial is gemaakt in samenwerking met BSUR

In de commercial zien we een man en een vrouw met ieder een eigen levensstijl waarbij een goed gehoor belangrijk is. Er is gekozen om de verhalen in een split-screen formaat uit te lichten. De groene ‘split-screen lijn’ van Specsavers beweegt van rechts naar links om twee afzonderlijke verhalen te vertellen. Gezamenlijk presenteren ze de mogelijkheden van hoortoestellen.

Specifieke wensen

Er zijn veel hoortoestellen met innovatieve features in de verzekerde zorg beschikbaar voor een licht tot een complex gehoorverlies, dus met vergoeding vanuit de zorgverzekering. Voor de meeste slechthorenden zijn deze oplossingen zeer geschikt. Daarnaast is er een kleine groep slechthorenden die specifieke wensen heeft ten aanzien van een hoortoestel, vrij wil zijn in een hoortoestelkeuze en bereid is daarvoor zelf te betalen. Specsavers introduceert daarom de Lifestyle Collectie hoortoestellen. In deze collectie zijn meerdere merken hoortoestellen beschikbaar met verschillende prijsniveaus zodat een klant ook daar een keuzemogelijkheid heeft. 

Marko van Dijk, Head of Trading bij Specsavers: “In unieke situaties is het mogelijk dat een slechthorende specifieke wensen heeft die niet optimaal worden gedekt door de hoortoestellen die door zorgverzekeraars worden vergoed. Denk aan een compleet waterdicht hoortoestel met de hoogste beschermingswaarde om mee te zwemmen. Het kan ook zo zijn dat gezondheid voor een klant erg belangrijk is. Dan zijn er hoortoestellen die de hartslag en dagelijkse beweging kunnen meten.”

De commercial is vanaf vandaag op TV te zien, en is hier online te bekijken. De commercial maakt onderdeel uit van een bredere campagne, met daarin ook radio-, print- en social media uitingen.

Credits

Verantwoordelijk bij de klant: Marko van Dijk, Leonie Hoogendoorn, Peter Bakker
Bureau: BSUR
Creatie: Ben Holder (Creative Director), Luana Alvarez en Miguel Marcos (Creatief team)
Account: Esperanza Copini
Productiemaatschappij: Rauwkost Film
Regisseur: Charlene ‘Chaka’ van Kasteren
DOP: Roderik Patijn
Producer: Arjen van Doezelaar
Offline montage: Rauwkost Film
Grading: Rauwkost Film
Geluid: Park Studio