STROOM maakt campagne voor NGF
De Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) is klant geworden bij mediabureau STROOM. “Welcome to the club” is het thema van de nieuwe campagne die 15 mei van start gaat. De doelstelling is het vergroten van de toegankelijkheid van de sport. STROOM wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en inkoop.
In de golfwereld is er steeds meer vergrijzing en daarom willen ze andere doelgroepen als jongeren en vrouwen bereiken. Daarnaast zit het imago van de golfsport vol vooroordelen. Om de golfsport in een ander perspectief te zetten is er gekozen voor een opvallende thema campagne die deze vooroordelen aanpakt.
Welcome to the club
“Voor een gezonde golfsport op de lange termijn is nu actie nodig. Welcome to the club! Dat is wat we de komende jaren willen zeggen tegen iedereen die geïnteresseerd is in golf. We richten ons daarbij vooral op jongeren tussen de 25-50 jaar oud. Als we nu geen actie ondernemen vergrijst deze sport verder. De golfsport heeft zoveel mooie facetten die juist in deze hectische tijden prima passen: Golf is, midden in het groen, sportief, sociaal, uitdagend en competitief.” Danielle Wallet, Marketing Directeur NGF
Bijzondere inzichten
“Vanuit strategie zoeken we naar bijzondere communicatie- en media inzichten die een campagne beter maken. Bij Golf is dat de tegenstrijdigheid: je speelt tegen iemand anders, maar ook tegen jezelf. Je ontspant door inspanning en het is nog gezellig ook. Dat moeten veel meer mensen te weten komen, kortom: Welcome to the club!”
Martijn Jaartsveld, Strategy Director STROOM.