Swapfiets lanceert eerste internationale merkcampagne

22-03-2023 (10:49) - Campagnes

Swapfiets, het eerste ‘bicycle as a service’ bedrijf uit Nederland, heeft nu 270.000 leden in 9 landen. Met de tagline 'Own the City, Not the Bike' wil Swapfiets in hun eerste internationale merkcampagne laten zien dat het veranderen van onze gewoonten voor een betere toekomst eenvoudig kan zijn.

De campagne viert de vrije geest van fietsen in de stad, het omzeilen van verkeer en het omarmen van wat de stad te bieden heeft. Dit is inherent aan Nederlandse steden waar fietsen een standaard vervoermiddel is, maar nog nieuw in grote steden als Berlijn, Londen en Parijs.

Alles komt aan bod

In de campagnefilm is ook de Swapfiets service zien, dat onderdeel is van het membership. Ook komen de duurzaamheidsambities aan bod door te laten zien hoe de fietsen worden hergebruikt. De campagne is samen ontwikkeld met co.lab en zal te zien zijn in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Denemarken en het VK. Jessica Kersten en Sandrine Le Goff, creative directors, werkten samen met Natalie Diekman, CMO/CCO, Amanda Gandolpho, Brand Director, en oprichter Richard Burger.

Jong talent 

De samenwerking breidde zich vervolgens uit naar Better Call Sol (Rogier Sol) en Jolien Snyers (regisseur). Jolien vertaalt de jeugdige merkpersoonlijkheid in een urban stijl. Last but not least hebben de jonge spoken word-artiest Roziena Salihu en muziekcomponist Jorrit Kleijnen hun muziek aan de beelden toegevoegd. Daarnaast is de eerste merkcampagne van Swapfiets het werk van meer jong talent, zoals Jorien Voogt, editor, Jasper de Kloet, cameraman, en Casper & Sebastiaan van Rooij, fotografen.