TBWA organiseert rapbattle voor Tele2

22-02-2023 (09:58) - Campagnes

Begin februari organiseerde Tele2, in samenwerking met TBWA‘Let’s Rap Louder’, een rapbattle die werd gelivestreamed via TikTok. De battle is onderdeel van de ‘Let’s Love Louder’ campagne waarmee Tele2 oproept data te gebruiken om positiviteit te verspreiden.

De livestream op TikTok met 14.000 kijkers werd gehost door Rotjoch: oprichter van Hip Hop programma 101 Barz. Rappers Cho, Latifah, Sor, Leafs, Maradonnie en Yssi SB namen het tegen elkaar op in een battle van drie rondes.

Humor en flow

Tijdens de battle vuurden de rappers geen beledigingen, maar complimenten op elkaar af. Degene die dit met de meeste humor en 'flow' deed ging er met de winst vandoor. Jefta den Dulk, Manager Social Campaigns & Branded Content T-Mobile: “Met Nederlands talent hebben we de kracht van rap gebruikt om samen een punt te maken. Positiviteit werkt aanstekelijk, zeker als het met een beat en dosis humor wordt gebracht. Dit zagen we terug in reacties van kijkers en 195.000 likes op de performances.”

Primeur

Darre van Dijk, CCO TBWA\NEBOKO: “Wij zijn voortdurend op zoek naar creatieve en disruptieve manieren om het merk van Tele2 te verankeren in de belevingswereld van jongeren. Acht accounts in één livestream is een primeur voor TikTok in Nederland en voor het TBWA-collectief.”

Credits

Klant: Tele2
Bureau: TBWA\NEBOKO, TBWA\X
Productie: Vidiboko, PPCRN Media, Studio BengBeng & Wisseloord Studio’s
Animatie: TBWA\X