TBWA/NEBOKO deelt de zomer voor McDonald's
Deze sportzomer is McDonald's weer actief op het ‘De zomer is om te delen’ platform, waarin het inspireert en activeert de zomer samen te delen.
De campagne, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO, omvat een merkfilm geproduceerd door 100% en geregisseerd door Youssef.
De film toont Nederland tijdens een wedstrijd van het Nederlands elftal, waarbij de lege straten een speelveld vormen voor niet-sportliefhebbers. Rik Ledder, CEO van TBWA\NEBOKO, geeft aan: "De verwachting is dat veel merken deze zomer inhaken op de sportzomer met een hoofdrol voor sporters en supporters. Op deze wijze haakt McDonald’s op een eigen en onderscheidende manier in op de zomer."
Zomerbeleving met McDonald's
Stijn Mentrop, CMO van McDonald's, vult aan: "Hoe je de zomer ook beleeft, hij is lekkerder als je 'm deelt. Daarom inspireren we niet alleen met onze film, maar nodigen we onze gasten en fans ook daadwerkelijk uit dit te doen. Dat doen we met activaties op verschillende grote festivals, waaronder Lowlands, én met het 'McDonald's App Festival', de digitale experience in onze McDonald's App.
McDonald's App Festival
Met de experience in de McDonald's App gaat het merk interactie aan met haar trouwe app-gebruikers door middel van games, winacties voor festivals, McDonald's merchandise in de fanshop, gratis giveaways en deals, waaronder de Big Mac voor €1,50. Deze app-experience biedt als entertainmentplaform ook voordeel voor haar gasten, net als met het McDonald’s december platform: Getaway Island.
Food om te delen
Deze zomer introduceert McDonald's producten om te delen, zoals de Sharebox met 10 Chicken McNuggets, 10 Cheese Snacks en 3 sauzen. Ook nieuw (of heringevoerd) zijn de McSpicy, Chicken Big Mac, Cheese Snacks en de verfrissende Red Fruit en Citrus Lemonades. Vanaf dinsdag 4 juni is de iconische McDonald's Fritessaus in fles in beperkte oplage verkrijgbaar via de McDonald's App.