Tempo-Team zet in op veerkracht
04-06-2012 (08:34) - Campagnes
Met de recent gelanceerde Veerkrachtcampagne pleit Tempo-Team voor meer eigen initiatief bij zowel werkgevers als werknemers om de uitdagingen op de arbeidsmarkt aan te gaan. Ook wil zij onder het mom ‘Alles draait om veerkracht’ werkgevers en werknemers bewust maken dat oplossingen voor deze uitdagingen niet alleen van de overheid hoeven te komen. De campagne wordt bijgestaan door radiospots, college tours en cases op www.blijfbezig.nl.
Kees Stroomer, algemeen directeur van Tempo-Team: ‘Juist in deze tijd moeten werkgevers en werknemers nog meer zelf de regie pakken. En dat vereist een mindswitch, want we leven in een land dat gewend is dat overheid en sociale partners het voor een groot gedeelte regelen. Dat is natuurlijk prima, maar je merkt dat de overheid onder druk van de begroting steeds meer maatregelen oplegt. Dat zie je bijvoorbeeld bij de aangekondigde aanpassingen van het ontslagrecht, die grote implicaties hebben voor zowel de werkgever als werknemer.’
Met het veerkrachtproject gaat Tempo-Team bedrijven en werknemers concrete oplossingen bieden om hun eigen veerkracht te versterken. Zo staan op www.blijfbezig.nl diverse veerkrachtige cases. Daarnaast worden er radiospots ingezet. Ook gaat Tempo-Team onder het thema: Bedrijfsleven ontmoet wetenschap, speciale collegetours organiseren om gezamenlijk naar HR-oplossingen voor de hedendaagse uitdagingen te zoeken. De eerste collegetour staat gepland op 5 juni op de Universiteit van Utrecht.