The Fresh Pool ontwikkelt AI bureaucampagne in samenwerking met Aigency Amsterdam
The Fresh Pool heeft zijn eerste bureaucampagne ontwikkeld om verder te bouwen aan de awareness onder marketeers. Het idee speelt met de gedachte dat ervaren consumenten veel actiever, scherper, nieuwsgieriger zijn dan men denkt op basis van leeftijd. Kortom: Fresher than you think.
The Fresh Pool verwelkomt alle merken die onderdeel willen gaan uitmaken van de snelste groeiende economie van de wereld: The Silver Economy.
Clichés vliegen je om de oren
Olivier Koning over de samenwerking met Aigency: “We hebben veel gesproken over hoe belangrijk, maar ook vaak stigmatiserend beeld is. In de maatschappij, in reclame en zeker ook online. En al helemaal als het gaat om het afbeelden van de oudere doelgroep. De clichés vliegen je om de oren: zogenaamd blije stelletjes op de bank, witte tanden, hulpbehoevend. Carina en Chrissie van het New Kids On The Block genomineerde bureau Aigency Amsterdam strijden in hun vakgebied van AI ook voor ethische prompts en zorgvuldig opgebouwde menselijke afbeeldingen die stereotypering ontkrachten. En daarin hebben we elkaar gevonden.”