The Others achter Europese Verkiezingen SP campagne
Creatief bureau The Others heeft de campagne voor de Europese Verkiezingen van de Socialistische Partij (SP) ontwikkeld, met een focus die aansluit bij de kernwaarden en idealen van de SP. De campagne is gericht op het mobiliseren van kiezers en benadrukt de positieve aspecten van de partij onder het centrale thema ‘Kom op’.
De campagne legt de nadruk op een oplossingsgerichte en positieve boodschap. Met een accent waar de SP vooral ‘voor’ zijn en ‘voor’ opkomen. Waardoor de SP hun onafhankelijkheid en hun vaste SP stemmers en de vele vrijwilligers die intrinsiek gemotiveerd zijn, ook verbonden worden. De campagne richt zich vooral op mensen die al eens op de SP hebben gestemd, met als doel om minstens één zetel in het Europees Parlement te behalen.
De toon is inclusiever en benadrukt wat de SP doet voor de mensen, met een focus op de werkende klasse in Nederland. Het doel is om deze groep te laten inzien dat de SP er voor hen is en hun belangen ook in Europa behartigt. Centraal staat het manifest geschreven vanuit de identiteit en idealen van de SP. De campagne roept mensen op om in beweging te komen met de slogan “Kom op. Voor iets, jezelf, elkaar en waar je vóór en achter staat.”
Door deze strategie hoopt de SP niet alleen hun huidige aanhangers te activeren, maar ook nieuwe kiezers aan te trekken die resoneren met hun positieve en inclusieve boodschap. De campagne zal via alle mogelijke kanalen en media verspreid worden.
The Others heeft het concept voor de campagne ontwikkeld en de productie van animatie, radio en online video. De voice over is ingesproken door Dragan Bakema.
Credits
SP Jimmy Dijk, Milos Todorovic, Lieke van Rossum
Creatie & Art direction Chris Visser, Lion Versloot, Alewijn Eigenraam, Gazi Duran
Account & Productie Celeste Slijters, Aafke Obbes
Edit Arjen Moes
The Others Case SP Europese Verkiezingen from The Others on Vimeo.