THEY brengt rust in campagne 365
07-03-2012 (08:29) - Campagnes
We voelen allemaal druk. Prestatiedruk, tijdsdruk, financiële druk, concurrentiedruk, of aandeelhoudersdruk. Juist nu wil 365 dat werkgevers eens wat vaker nadenken over belangrijke vragen. Zijn hun medewerkers wel gelukkig in wat ze doen? Halen ze wel genoeg energie uit hun werk? En welke rol speelt de werkgever daar zelf in? Belangrijke vragen, want mensen die bevlogen zijn houden hun werk langer vol, zijn minder vaak afwezig of ziek en maken minder fouten.
THEY besloot 'druk' niet met 'drukte' te bestrijden. Maar met rust. Een moment van rust voor aanvang van of na een drukke werkdag. Een moment van rust in het drukke reclameblok. Om werkgevers niet alleen op te roepen zichzelf eens belangrijke vragen te stellen. Maar hen ook de tijd en ruimte te geven om dit te doen.
Op basis van intensieve samenwerking met mediabureau Stroom werd besloten een geïntegreerde campagne te maken met TV, online en interne middelen van 365. Zo kan continue brede zichtbaarheid gecombineerd worden met gerichte interactie met de doelgroep. Ondanks het beperkte mediabudget, bleek deze aanpak mogelijk door goed te kijken naar het mediagebruik van de doelgroep en de TV inzet hier zeer specifiek op in te richten. Door op TV 1 commercial per dag uit te zenden in het blok voor Pauw & Witteman.
De commercials, die op 29 februari van start gingen, leiden de kijker naar de LinkedIn groep 'Elke Dag is Belangrijk'. Hier modereert Willem van Rhenen (CMO van 365) elke dag de discussie, op basis van de vraag van die dag. Ook komt de vraag dagelijks terug in display advertising op LinkedIn, specifiek gericht op werkgevers en HR professionals.
Bureau: THEY
Creatie: THEY
D.O.P: Gregg Telussa
RTV: Marleen Reen
Editor off-line: Robin Hancock
Grading: Joppo in de Grot
Vormgeving: Sander Brouwer
Geluidsstudio: HaaiFaaiDeluxe
Sounddesign: Sharkee
Voice-over: Rein Edzhard
Verantwoordelijk bij klant: Linda van den Bergh, Marieke Ploeg.