Tikkie maakt van je groepsreis een Groepie-reis
Deze zomer gaan vriendengroepen weer massaal op vakantie. En hoe leuk dat ook is, het kan helaas ook nog weleens gedoe opleveren. Één iemand betaalt de tickets, een ander het hotel en tijdens de vakantie worden er de hele dag uitgaven gedaan. Dat zijn een hoop kosten om bij te houden. Met Groepie is het verrekenen van alle kosten geen gedoe. Om dit onder de aandacht te brengen lanceert Tikkie, in samenwerking met Natwerk, vandaag de compleet zorgeloze zomercampagne van Groepie.
De campagne verschijnt in opvolging van de wintersport campagne eerder dit jaar. Het is onderdeel van een groter offensief waarmee Groepie komende jaren onder de aandacht wordt gebracht. Moreno Kensmil, Hoofd Marketing Tikkie: “Tikkie heeft 9 miljoen gebruikers, die vorig jaar goed waren voor 5 Tikkies per seconde! Maar, men kent ons vooral van betaalverzoeken. Door komende tijd in te zetten op Groepie en onze andere functies, wordt Tikkie veel meer dan alleen betaalverzoeken. Zo worden we dé app die geld terug krijgen op alle manieren makkelijk maakt.”
Wessel Beumer, creative director bij Natwerk: "Met deze campagne bouwen we verder aan 'Geen Gedoe met Tikkie'. Waar we in de vorige campagne juist het gedoe lieten zien, zetten we met de zomercampagne juist een zorgeloze vakantie neer zonder gedoe.”
Deze zomer wil Tikkie Groepie zo veel mogelijk mensen vakantiegangers bereiken die dus niet thuis voor de buis zitten. Daarom is er gekozen voor sterke online aanwezigheid. Aanvullend wordt er geadverteerd in Flitsmeister en met (D)OOH op Schiphol en langs drukke punten op de weg, om zo veel mogelijk reizigers te bereiken.
Credits
Merk/klant: Tikkie, Joep Hulshof, Moreno Kensmil
Bureau: Natwerk
Productiemaatschappij: Tante Tini
Regie: Bram Koopman
Edit: Mehdi Janah
Grading: Bram Baas
Tikkie Groepie zomercampagne from Natwerk on Vimeo.