TLN lanceert nieuwe imagocampagne
Transport en Logistiek Nederland (TLN) lanceert de nieuwe campagne 'Het lukt alleen met logistiek', gemaakt door Rotterdams creatief bureau RAUWcc.
De transport- en logistieke sector houdt Nederland draaiende maar blijft daarbij vaak onzichtbaar. Met 'Het lukt alleen met logistiek' zet TLN de 875.000 logistieke medewerkers in Nederland in de schijnwerpers. Ook spoort de brancheorganisatie haar 5.000 leden aan om hun werk meer online zichtbaar te maken met de hashtag #alleenmetlogistiek en zo hun trots uit te dragen. "Iedereen vindt het heel gewoon dat allerlei spullen op het juiste moment op de juiste plaats komen, maar dat gaat niet vanzelf", aldus Elisabeth Post, voorzitter van TLN. "We zijn onmisbaar voor ieders dagelijks leven en voor de economie."
De campagne
"Met deze imagocampagne richten we ons in eerste instantie op het grote publiek", zegt Sanne van der Schee, strateeg bij creatief bureau RAUWcc. "We laten daarmee zien welke impact de sector heeft op jouw dagelijks leven. In de HERO-content van de campagne (tv-, radio- en snelwegreclame) lichten we een tipje van de sluier, online gaat het verhaal verder. Want wat gebeurt er voordat producten, onderdelen of materialen op de plaats van bestemming komen?"
Social media
"Op social media wordt logistiek als 'merk' geladen en laten we het hele jaar door het werk van de leden van TLN zien", zegt Van der Schee. "Videoportretten van jongeren die werken in de sector, maar ook innovaties en duurzame ontwikkelingen maken we zichtbaar. Met de hashtag #alleenmetlogistiek kunnen leden van TLN hun eigen content delen; dat geven we met veel plezier een podium in de community. We hopen met deze campagne te werken aan meer bewustwording, begrip en een positiever imago van de sector."