TUI lanceert TUI WINTER VA.I.CATION met allereerste AI-gegenereerde QR-art campagne
TUI heeft een nieuwe campagne ter promotie van diverse wintersportbestemmingen, waaronder de nieuwe bestemming Zweden voor TUI Nederland. De campagne maakt gebruik van een nieuwe AI-technologie die QR-codes genereert die behalve functioneel ook esthetisch wil zijn. Door de code te scannen maak je kans op een gratis wintersportvakantie.
De nieuwe technologie maakt gebruik van Stable Diffusion, een open-source techniek voor beeldgeneratie. Door deze techniek toe te passen, is het gelukt om QR-codes te creëren die hun functionaliteit behouden, en tegelijkertijd betoverende visuals opleveren. De unieke esthetiek van de QR-codes creëert een ultieme wintersport beleving en nodigt consumenten uit om deel te nemen aan de ervaring.
"Deze nieuwe toepassing van generatieve AI stelt ons in staat om op een frisse en prikkelende manier te communiceren met onze klanten," zegt Frans Leenaars, Chief Marketing Officer Western Region van TUI. "Met deze innovatie, hopen we mensen nieuwsgierig te maken en te inspireren om onze wintersportbestemmingen te ontdekken.”
Ed van Bennekom, Creative Director van The Family: “Wij kwamen de techniek een paar weken geleden tegen op Reddit en hebben direct TUI gebeld. Die zeiden meteen ja. Korte lijnen en snel acteren, dat is hoe je als merk voordeel kan halen uit snelle technologische ontwikkelingen.”
TUI ziet een kans om haar positie als koploper in de reisbranche te bevestigen, door nieuwe technologische mogelijkheden als eerste toe te passen. De campagne wordt deze week gelanceerd in Nederland en België, in de 237 retail vestigingen van TUI.
Credits
Bureau: The Family Amsterdam
AI: Robot Kittens - Jesse Mons, Tijmen Mulder
Retouche: Edwin Veer
TUI: Frans Leenaars, Roosmarijn Quartier, Ana Henriques, Milou Goosens, Tanisha Soekhram