Uitgekookt lanceert 'Vers-en-klaar'-campagne
Uitgekookt wint steeds meer marktaandeel met de nieuwe 'Vers en klaar'-aanpak. DDB Retail ontwikkelde de nieuwe merkpositionering en het creatieve concept voor alle kanalen, media en middelen. WaveMaker is het nieuwe mediabureau.
Arthur Gerritsen, marketingmanager bij Uitgekookt, legt uit: “Om Nederland kennis te laten maken met Uitgekookt, hebben we samen met DDB een nieuwe positionering, merkidentiteit en campagne ontwikkeld. Het logo van Uitgekookt is aangepast en deze verandering is doorgevoerd in alle communicatie, de online bestelervaring, de bestelbussen en de maaltijdboxen. We zijn van een functionele uitleg en promotie naar emotionele storytelling gegaan, gericht op herkenbare, drukke momenten waarop koken minder goed uitkomt.”
Job Koopman, Strategy Director bij DDB Amsterdam, voegt daaraan toe: “Meer dan 7 op de 10 Nederlanders hebben op drukke dagen de neiging om fastfood te bestellen of eten af te halen. Vaak voelen ze zich daarna niet goed over de kosten of het eten. Met Uitgekookt bieden we een gezonder en goedkoper alternatief. Op drukke momenten staat er vers gekookt eten voor je klaar in de koelkast.”
Peter Scholtens, creatief directeur bij DDB Retail, vertelt over de eerste video van de nieuwe campagne: “In deze video zie je hoe een vader zijn kind ophaalt bij zijn moeder, die pizza wil bestellen na een drukke oppasdag. Sjef, de geanimeerde chef-kok en nieuwe mascotte van Uitgekookt, laat de oppasmoeder zien dat het ook anders kan: lekker vers en toch zo klaar. Dit is de eerste stap van een langlopende aanpak. In een volgende commercial zie je bijvoorbeeld een jonge man die na het padellen weer eten afhaalt. We hebben veel effort gestopt in Sjef, die daardoor herkenbaar en bruikbaar is op allerlei momenten en plekken. Het is geweldig om aan zo’n compleet nieuwe merkaanpak te werken.”
Vers en klaar. Aanschuiven maar!
Uitgekookt bezorgt verse maaltijden, variërend van poké bowls tot boerenkool, direct bij mensen thuis. De maaltijden worden door chefs bereid en zijn beschikbaar vanaf €5,95. Dankzij de nieuwe 'Vers en klaar'-formule bestellen nu naast senioren ook steeds meer jongeren bij Uitgekookt. Deze marktverbreding is mogelijk gemaakt door de aanpassing en uitbreiding van de menukaart, keuken, chefs en distributie. Gerritsen benadrukt: “Onze grote liefde voor koken met lekkere, verse en gezonde ingrediënten blijft onveranderd. We willen gezond eten lekker, gemakkelijk en betaalbaar maken voor alle momenten waarop koken even niet goed uitkomt. Ons nieuwe motto is daarom: ‘Vers en klaar. Aanschuiven maar!’”