Van wie is de aarde eigenlijk?
04-04-2012 (08:43) - Campagnes
Van wie is de aarde eigenlijk? De nieuwe campagne van Greenpeace ontwikkeld door KesselsKramer geeft het antwoord. De aarde is namelijk net zoveel van jou als van mij. In een tv-commercial en online advertenties zien we hoe mensen hun verantwoordelijkheid moeten nemen om de aarde te beschermen.
Want nog elke dag zijn bedrijven en overheden bezig om de aarde leeg te roven. Als mensen alleen in actie komen, kunnen ze daar niet zo veel aan doen, maar als ze zich bij Greenpeace aansluiten zijn ze als collectief succesvol. De campagne brengt deze mensen in beeld en geeft ze een stem. Voor een groot deel van de advertenties en online uitingen hebben daarom vrijwilligers van Greenpeace zich ingezet.
De campagne ‘De aarde is ook van mij’ is de komende tijd vaker terug te zien. Het werk van Greenpeace wordt mogelijk gemaakt door de steun van donateurs, omdat de organisatie onafhankelijk te werk gaat en geen subsidies aanneemt van overheden of geld van bedrijven.
Creatie: Gijs van den Berg, Niek Eijsbouts
Strategie: Matthijs de Jongh
Productie: Pieter Leendertse
Digital: Ron Beurskens
Fotografie: Jaap Scheeren, Gijs van den Berg
Regie: Gijs van den Berg, Niek Eijsbouts, Diderik Evers
Geluid: Francis Locadia (REC sound)
Productiemaatschappij: Fat Fred
Verantwoordelijk bij Greenpeace: Jan Willem Dol, Elroy Bos, Andrea Gritter
