Veelzijdigheid politie in beeld gebracht door Steam

22-02-2023 (17:10) - Campagnes

De politie start deze week een nieuwe employer branding campagne ‘Voor wie ben jij er?’, ontwikkeld door reclamebureau Steam.

Met de campagne willen Steam en de politie de diversiteit in functies bij de politie benadrukken en laten zien dat de politie er voor iedereen is. De campagne is te zien op TV, in bioscopen, via digital out-of-home, op social media en via online video.

Veelzijdigheid

De afgelopen jaren voerde de politie vooral campagnes gericht op specifieke beroepen binnen de politie zoals agenten en IT’ers. ‘Voor wie ben jij er’ richt zich juist op de veelheid aan banen die de politie te bieden heeft. De politie is onder andere op zoek naar administratief medewerkers, zedenrechercheurs, centralisten en forensich onderzoekers. Jaarlijks komen er ongeveer 7500 vacatures vrij. 

Voor wie ben jij er?

Door van Dinten, Client Director bij Steam: “We laten in de campagnevideo niet alleen de diverse functies en medewerkers zien, maar ook voor wie zij het politiewerk doen." De politie heeft ruim 63.000 medewerkers in Nederland. “Het is daarom belangrijk om te laten zien dat de politie dat graag ook mét iedereen doet,” licht Van Dinten toe. “Houd je van spanning, zet je je graag fysiek in? Of ben je juist op je best als je achter de schermen kunt puzzelen aan een zaak? Met deze campagne inspireren we mensen om te solliciteren bij de politie door de vraag op te roepen voor wie jij het mooie politiewerk wil doen."

Credits

Account: Door van Dinten, Maxime Karman, Rene Kragt
Strategie: Jari Kloppenburg
Creatie: Sanne Houwing, Maarten Kuipers
Klant: Politie Nederland
Productie: Big Shots
Regie: Joy Heijstee