Veilig leren lezen zet leerkrachten in het zonnetje met landelijke online campagne
Met een spraakmakende campagne lanceert Zwijsen, uitgever van de meest populaire leesmethode Veilig leren lezen, de langverwachte opvolger genaamd Veilig leren lezen Zoem-versie.
Deze innovatieve leesmethode, die vanaf 2024 beschikbaar is, belooft een didactisch en visueel ijzersterke leerervaring voor basisschoolleerlingen.
Veilig leren lezen
Met een gebruikerspercentage van 73% op Nederlandse basisscholen is Veilig leren lezen een belangrijke pijler voor motiverend lees- en taalonderwijs. De methode is ontwikkeld met leerkrachten en wetenschappers uit het hele land en is daarom inhoudelijk en didactisch heel sterk. Daarnaast helpt de methode kinderen groeien in lezen en zorgt hij er voor dat kinderen echt plezier krijgen in lezen.
Hulde aan leerkrachten
Ter gelegenheid van de Dag van de Leerkracht op 5 oktober en de lancering van de Veilig leren lezen Zoem-versie, heeft Zwijsen een bijzondere landelijke video vrijgegeven, waarin alle leerkrachten van groep 3 in het zonnetje worden gezet. Bekijk de video hier. In de video, die vlak voor de zomervakantie in het geheim is opgenomen op openbare basisschool De Overkant in Rhoon, is te zien hoe groep 3 leerkracht juf Lieneke Sybesma (47), die in haar onderwijsloopbaan al bijna 500 kinderen leerde lezen, volkomen verrast wordt tijdens een in scène gezette voorleeswedstrijd door Nelleke, het hoofd van de school. In een volle aula, waar juf Lieneke nietsvermoedend tussen het publiek zit, blijkt al snel dat de voorgedragen voorleestekst door één van haar leerlingen niet voor een wedstrijd is, maar over haar gaat.
Denise Bruens, marketeer Zwijsen: “Een kind dat leert lezen lijkt soms zo vanzelfsprekend, maar is een enorme mijlpaal. Ik wens dan ook dat wij met deze campagne alle groep 3 leerkrachten laten zien dat wij weten hoe belangrijk ze zijn, hoe waardevol hun tijd is en dat we blij zijn dat wij ze mogen ondersteunen in dit mooie vak.”
Lezen opent de wereld
Onderzoek van Zwijsen laat zien dat in 90% van de gevallen de wereld van kinderen echt opengaat als ze leren lezen. Die impact blijft leerlingen voor altijd bij. Deze nationale campagne is een bedankje van Zwijsen aan alle basisschoolleerkrachten in Nederland voor hun inzet en betrokkenheid. Juf Lieneke staat symbool voor alle leerkrachten van groep 3.
Juf Lieneke en meester Jesper
Deze hartverwarmende campagne is ontwikkeld door reclamebureau LifeHunters in opdracht van uitgeverij Zwijsen. De PR wordt verzorgd door Sabine Zurel/Creating Your Buzz uit Amsterdam. De film is in 1 dag tijd opgenomen met een crew van 14 man en de voorbereiding was 3 maanden. De campagne wordt massaal verspreid via de socials (Instagram, Facebook, Whatsapp), socials van Meester Jesper (Instagram, TikTok) en alle owned kanalen van Zwijsen.