Venco introduceert drop-gifjes voor de grootste dropeters ter wereld
Geen volk ter wereld houdt meer van drop dan de Nederlanders. 32 miljoen kilo per jaar eten we ervan, zo’n 2 kilo per persoon. Zulke dropliefhebbers verdienen een manier om hun passie te uiten op social media. Daarom introduceert het populairste dropmerk van Nederland een uitgebreide collectie drop-gifjes om Instagram Stories mee te designen.
Iris Bommer, Sr. Brand Manager Venco: “Wie kent ze niet; Venco Schoolkrijt, Piramides, Honingdrop, Katjesdrop, Tikkels of de Droptoppers mixen zoals Zacht & Zoet? Er is geen volk ter wereld dat meer van drop houdt dan de Nederlanders. Daarnaast zijn we ook gek op social media: ruim 14 miljoen Nederlanders zitten op 1 of meerdere platformen. Toen we ontdekten dat er eigenlijk geen drop-gifjes bestaan, voelden we ons als grootste dropmerk van Nederland geroepen om daar verandering in te brengen.”
Frédérique van Osta en Renske Borst, Social Creatives Fightclub: “Instagram en Facebook Stories zijn mateloos populair. Het is de functionaliteit waarmee mensen on-the-go momenten uit hun leven delen. Een kans ook voor merken om waarde toe te voegen. Met Gifjes kunnen gebruikers hun Stories op een creatieve manier designen. Voor Venco zagen we een kans om het merk daar op een authentieke manier een rol in te geven. Drop is een onderdeel van ons dagelijks leven als Nederlanders en dat dagelijkse leven delen we op social media. Vanaf nu kan iedereen dat stukje cultuur creatief een rol geven in Stories.”
Credits
Merk: Venco (Cloetta)
Creative Agency: Fightclub Breda
Account: Bram Verbogt, Anne Sachumsky
Creative Director: Richard Hol
Social Creatives: Frédérique van Osta, Renske Borst