Vergeten groenten zingen rockopera in Philips Airfryer-campagne
Droga5 London, onderdeel van Accenture Song, heeft een nieuwe commercial gemaakt voor Philips Airfryer, waarin overgebleven groenten een rockopera zingen om een ??gezin zover te krijgen dat ze voedsel uit de koelkast gebruiken en er een smakelijke nieuwe maaltijd van maken.
Voedselverspilling is een belangrijk mondiaal probleem dat in elk huis leeft. Alleen al in Nederland wordt er jaarlijks 33,4 kilo per persoon verspild (138 euro). Omdat zes op de tien (60%) Nederlandse huishoudens een Airfryer bezitten, zet Philips zich in om elk huis te helpen voedselverspilling te verminderen. In een categorie waarin verse en heerlijke ingrediënten helden zijn, zet Philips zich in voor vergeten groenten en fruit en laat zien hoe hun Airfryers kunnen helpen deze nieuw leven in te blazen.
Verouderde courgette
De online advertentie van 30 seconden toont een verouderde courgette, aubergine en rode paprika uit een rockballad uit een koelkast, in een poging te voorkomen dat de vader van het gezin ze vervangt door nieuwe groenten. Via de teksten dringen ze er bij hem op aan om ze op te eten, omdat ze, ondanks hun gerimpelde uiterlijk, met behulp van een Philips Airfryer nog steeds kunnen worden omgetoverd tot smakelijke gezinsgerechten. De commercial eindigt met het gezin dat gaat zitten om een ??heerlijke maaltijd te eten, gemaakt met overgebleven groenten, met als eindregel: "#AirfryBeforeYouBuy".
Out-of-home activaties
De wereldwijde advertentie, geregisseerd door Eros Vlahos via productiebedrijf MindsEye, gaat in première op 25 september en zal zes weken lang online te zien zijn in Nederland en Australië op sociale mediaplatforms, Facebook, Instagram en YouTube. De campagne zal de eerste twee weken ook te zien zijn bij out-of-home-activaties, beginnend op 25 september en eindigend op 8 oktober.
Huizen in huizen veranderen
Trix van der Vleuten, hoofd Global Brands en Marketing Strategy bij Versuni: “We weten dat consumenten prioriteit geven aan onmiddellijke, tastbare acties boven verre toekomstvisies. Ze willen concrete oplossingen en acties die kunnen bijdragen aan een duurzamere samenleving van vandaag. In deze campagne integreren we creativiteit, innovatie en doelgerichtheid in een tastbare daad van verandering; consumenten inspireren door hen te laten zien dat een Philips Airfryer zowel de planeet als uw portemonnee kan helpen door veranderingen toegankelijk te maken, voedselverspilling te beperken en tegelijkertijd de smaak te maximaliseren, en huizen in huizen te veranderen.”