Verkade zet in nieuwe campagne met Lekker ècht in op authenticiteit

04-09-2023 (15:46) - Campagnes

De nieuwe Verkade campagne focust weer helemaal op haar ware aard: een lekker écht Zaans koek- en chocolademerk.

Met volle aandacht voor het produceren van heerlijk smaakvolle producten zonder al te veel poespas, waar Nederland al 137 jaar op vertrouwt. De nieuwe reclamefilm is vanaf vandaag zichtbaar. En omdat Verkade ‘lekker echt’ is, is de film opgenomen in de fabriek in Zaandam en hebben eigen medewerkers een rol. 

“‘Lekker écht’ vat de ware aard van Verkade goed samen. Wij geloven dat om speciaal te zijn, trucjes, magie en glamour overbodig zijn. Lekker écht past perfect in de huidige tijdsgeest, omdat het aansluit bij verlangens naar oprechtheid en eerlijkheid” aldus Dennis Teeken, General Manager van Verkade. “We benadrukken hiermee onze herkomst, die terugvoert naar 1886, waarbij de essentie van kwaliteit zonder poespas centraal staat. Gewoon hele lekkere koekjes en heerlijke chocolade, die al generaties lang vertrouwd zijn in Nederlandse huishoudens en dat ook nog generaties lang zullen blijven.”

Rik Ledder (TBWA\NEBOKO): “Met deze campagne leggen we weer de nadruk op de kernwaardes van het merk. Typisch Nederlands, nuchter en met beide benen op de grond. Doe maar gewoon waar je goed in bent. Koekjes en chocolade maken waar heel Nederland al 137 jaar van geniet." 

Wie claimt ‘lekker echt’ te zijn, moet ook in reclame-uitingen aan zijn woord houden. Daarom opende Verkade de deuren van haar fabriek voor de opnames van de nieuwe tv-reclame en krijgt Nederland letterlijk een 'kijkje in de keuken'. Door ook echte Verkade medewerkers een rol te geven in de tv-spot maakt Verkade de ‘lekker echt’ belofte helemaal waar. Het merk is deze week - na 2 jaar op een laag pitje - weer zichtbaar op de Nederlandse TV.

Credits

Klant: Pladis – Verkade
Bureau: TBWA\NEBOKO
Productie: Hobby Film
Post Productie: De Grot
Muziek: MAKE