Virtuele showroom Mercedes-Benz

23-04-2012 (08:20) - Campagnes

Mercedes-Benz toont tijdens de BedrijfsautoRAI 2012 bedrijfswagens op plaatsen waar niemand ze verwacht: voor het RAI-gebouw, in de gangpaden en zelfs op de stands van collega-merken. In het beursmagazine van de BedrijfsautoRAI zijn verschillende advertenties van Mercedes-Benz te zien, terwijl er maar één is geprint. De techniek die hierbij is toegepast staat bekend als Augmented Reality. Bij Augmented Reality (letterlijk: toegevoegde realiteit) worden computergemaakte beelden zo realistisch mogelijk toegevoegd aan rechtstreekse, reële beelden. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een app met de naam: Layar. Het is voor het eerst dat een bedrijfswagenmerk deze techniek op grote schaal toepast.
 
Bezoekers van de BedrijfsautoRAI kunnen zich laten fotograferen met de Mercedes-Benz Actros, Truck of the Year 2012, of met de nieuwe, compacte bestelwagen van Mercedes-Benz, de Citan. Die worden virtueel getoond, voor het beursgebouw, in de gangpaden of zelfs op de stands van concurrenten. Dagelijks zijn nieuwe  foto’s  op de Facebook-pagina van Mercedes-Benz Bedrijfswagens te bekijken.
 
Door eerst de advertentie van Mercedes-Benz in het beursmagazine te scannen met de Layar-app, veranderen voor het oog van de gebruiker, enkele andere advertenties in dat magazine. Wie deze ‘verborgen’ advertenties vindt, maakt kans op een attentie in de vorm van een schaalmodel van een Mercedes-Benz Actros.  In de Diamond Lounge van de RAI, door de organisatie omgedoopt tot Mercedes-Benz Lounge, worden de bezoekers zelfs virtueel welkom geheten door de beide directeuren van de divisie bedrijfswagens, Jasper Hafkamp en Jorus Vos.

De technische kant van het concept werd ontwikkeld door Purple Cow Concepts uit Muiderberg dat in samenwerking met marketing- en communicatiebureau DDK uit Utrecht de virtuele showroom voor Mercedes-Benz Bedrijfswagens optuigde. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.