Vlaaiencampagne Bakker Bart geslaagd

15-03-2011 (09:25) - Campagnes

Ter promotie van de nieuwe Bakker Bart vlaaienservice heeft Green Orange een complete introductiecampagne ontwikkeld en uitgerold in het laatste kwartaal van 2010. Gedurende een periode van drie maanden werd via een breed scala aan online en offline middelen gecommuniceerd dat Bakker Bart nu ook de grootste vlaaienspecialist van Nederland is.

Doel van deze campagne was dan ook om mensen te laten weten dat je bij maar liefst 150 Bakker Bart winkels terecht kunt voor heerlijke verse vlaaien. Daarnaast zijn de vlaaien ook online te bestellen via de Bakker Bart website.  Om dit te vieren ontving men bij iedere vlaai een voucher met een unieke actiecode, waarmee men kans maakte op een gloednieuwe Peugeot 107. Centraal binnen deze campagne stond de actiesite rond het thema ‘Koop een vlaai en win’. Hier konden de bij vlaaien verkregen actiecodes worden geactiveerd en werd de actie nader toegelicht. Vanuit verschillende kanalen werd er gezorgd voor zo veel mogelijk traffic richting de actiesite, onder meer via bannering op Hyves, Telegraaf.nl, SchoolBANK.nl, Vrouwonline.nl en Viva.

Met de in de actiesite geïntegreerde social media buttons konden bezoekers de campagne gemakkelijk via social netwerken zoals Hyves, Facebook en Twitter delen. Daarnaast werden aan de zogenaamde ‘WieWatWaar’-berichtjes op Hyves automatisch Bakker Bart uitingen toegevoegd. Alle trouwe Bakker Bart nieuwsbriefabonnees ontvingen in een speciale nieuwsbriefeditie een gratis actiecode. Bovendien werd via het netwerk van Hyves en SchoolBANK.nl een speciale verjaardagsmailing verspreid. In deze mailing ontvingen de (bijna) jarigen een extra actiecode waarmee ze gratis kans maakten op de Peugeot 107.