Vodafone deelt als een baas
07-11-2012 (08:21) - Campagnes
Het lijkt tegenwoordig wel alsof mensen elk detail van hun leven online willen delen. Wat ze eten bij de lunch. Wat hun huisdieren eten bij de lunch. Vodafone viert dit online delen (oversharen). Daarom biedt Vodafone extra data aan voor prepaid gebruikers. Zo kunnen Vodafone klanten nog veel meer delen, ‘Delen als een baas’. Dat is de gedachte achter de Prepaid+ campagne #delenalseenbaas. Deze campagne, bedacht door THEY en ACHTUNG! maakt van oversharers helden.
Onder het mom van ‘berichten waarmee de wereld écht moet kennis maken’ roemt de campagne hele gewone tweets door ze grote bekendheid te geven op billboards, abris, Boomerangkaarten, paginagrote advertenties in kranten, webbanners en in commercials op de radio.
Door simpelweg te retweeten of reageren op een doorsnee tweet met de hashtag #delenalseenbaas, kan iedereen de beste oversharers nomineren op delenalseenbaas.nl.
De tweets worden geprezen en gedeeld met de oversharers en degenen die hun tweet genomineerd hebben. Zij ontvangen een geanimeerde tweet in de vorm van een webfilm, waarin surrealistische figuren zoals heavy-metal krokodillen en met goud behangen Egyptische chimpansees, de hoofdrol spelen. De webfilms worden ontworpen door creatief duo Miktor & Molf.
De bekende hiphop baas en nu ook jurylid ‘Sef’ Gnaoui beoordeelt de wekelijkse winnaars. De tweet van de uiteindelijke grote winnaar wordt ingelijst in goud om vervolgens de stratosfeer ingestuurd te worden en letterlijk gedeeld wordt met de hele wereld.