VodafoneZiggo lanceert remake 90’s klassieker als wervingscampagne
In een krappe arbeidsmarkt, waarin vacatures zich opstapelen en we dagelijks worden overladen met boodschappen, moet je opvallen om talent te vinden.
VodafoneZiggo zoekt actief naar medewerkers van elk opleidingsniveau en alle leeftijdscategorieën. Maar hoe zorg je ervoor dat je boodschap blijft hangen als een oorwurm? Hiervoor werd met creatief bureau Kaliber een campagne gebouwd rond 90’s hit No Limit, van 2 Unlimited. Maar wel een versie die door succesproducer Bas Bron in een eigentijds jasje werd gestoken. In de bijpassende en opvallende videoclip, krijgt de kijker een voorproefje van de sfeer van het werken bij VodafoneZiggo.
No Limits
Het thema van de track sluit aan bij de belofte aan de doelgroep dat er 'no limits' zijn aan het verwezenlijken van jouw potentie. Dit geldt voor iedereen die bij VodafoneZiggo werkt. Je kan opleidingen kiezen, carrièreswitches maken en jezelf blijven ontwikkelen tot je helemaal bent wie je wilt zijn. De keuze voor een oude hit in een nieuwe vorm moet een brede doelgroep aanspreken, jong en oud.
Een retro track nu
De 90’s klassieker van 2 Unlimited kreeg een remake door Bas Bron, bekend als de man achter de sound van De Jeugd Van Tegenwoordig. Ook de rap in het nummer kreeg een flinke make-over en is in de nieuwe versie een aanmoediging jezelf te zijn en de spotlight te pakken. En past zo bij de cultuur van VodafoneZiggo als het gaat om diversiteit, grenzeloze mogelijkheden en het aangaan van challenges. Met de track wordt ingespeeld op de 90’s revival trend. De sound van Bas Bron maakt het, met het huidige succes van het laatste album van De Jeugd, ook helemaal van nu. De regel ‘Let me hear you say Yeah’ heeft een eigen rol binnen de campagne. Het is de enthousiaste ‘call to action' waarmee we de doelgroep uitdagen om ja te zeggen op de kansen die er voor iedereen bij VodafoneZiggo liggen.
Videoclip in de wereld van VodafoneZiggo
Voor de videoclip ging VodafoneZiggo in zee met Jonas Beck en Caio Silva. Twee nog jonge regisseurs, maar gevestigde namen als het komt op het maken van videoclips. Dit deden ze al eerder voor Bizzey, Frenna, Ronnie Flex en heel veel anderen. In de clip duiken we in de wereld van VodafoneZiggo en zien we in verschillende werkgebieden voorbij komen. Bijzonder aan de clip is dat vrijwel alle acteurs, inclusief de hoofdrolspeler, ook echt medewerkers zijn. Een aantal medewerkers in de clip vertelt op de careers website van VodafoneZiggo meer over hun persoonlijke drijfveren en ontwikkelingspad.