Volkswagen maakt bus van de toekomst met AI
Onlangs zei Volkswagen in een tv-commercial benieuwd te zijn naar wat de gebruikers allemaal met de nieuwste versie van het Volkswagen busje, de elektrische ID. Buzz van plan waren. Met een activerende campagne op social media, daagt Volkswagen vanaf deze week liefhebbers uit om hierop te antwoorden.
Via Instagram krijgt de doelgroep de oproep om te delen wat zij met de ID. Buzz zouden doen als ze de vrije hand zouden hebben. De meest creatieve input wordt vervolgens in AI-tools verwerkt tot hun ideale ID. Buzz.
Onder handen nemen
Gijs Sluijters en Joris Tol, Creative Directors Dentsu Creative Amsterdam: "Volkswagenbusjes worden al jaren door mensen naar hartelust verbouwd. De lancering van de elektrische ID.Buzz zagen we als een goed moment om mensen uit te dagen óók deze bus weer onder handen te nemen. En aangezien je niet meteen de slijptol in een gloednieuwe bus zet, gebruiken we de kracht van A.I. Zo dagen we mensen uit de bus van de toekomst te bedenken. We zijn heel benieuwd wat daar uit komt!”
Credits
Concept & Strategy: Dentsu Creative Amsterdam
Production: Dentsu Creative Amsterdam
Media: Boomerang
Website and Ai: Dentsu Creative Amsterdam