Voorjaar bij het Diabetes Fonds

22-05-2012 (08:19) - Campagnes

Voor het Diabetes Fonds ontwikkelde 0to9 (strategie en creatief concept) in samenwerking met MetroDC (internet) de voorjaarscampagne ‘Diabetes en Kinderen’. Tot de campagne behoren onder andere advertenties, een actiepagina op diabetesfonds.nl en online advertising. 
 
Rode draad is het persoonlijke verhaal van drie kinderen met diabetes. Met de campagne wil het Diabetes Fonds meer begrip creëren voor diabetes binnen het gezin, met als gevolg meer bereidheid om geld te geven aan onderzoek. Want alleen onderzoek kan ervoor zorgen dat diabetes uiteindelijk verdwijnt. En daar gaan we voor.
 
Klant: Diabetes Fonds
Offline bureau: 0to9  
Online bureau: MetroDC
Art: Sophie Gelok en Joost van Gorsel
Fotografie: Mark Janssen
Copy: Lara Bakema
Strategie: Robert Jan van Leeuwen, Joost van Gorsel, Lara Bakema
Verantwoordelijk bij klant: Carola Remers, Amely Poelma, Elleke Berkhof
Verantwoordelijk bij bureau: Kathelijne Janssen, Linda Moen en Marielle Dukel