Waterschapsverkiezingen op oer-Hollandse manier onder de aandacht gebracht

13-02-2023 (09:49) - Campagnes

Op 15 maart 2023 vinden de landelijke waterschapsverkiezingen plaats. Daarom is de Unie van Waterschappen vandaag de campagne 'De toekomst van water' gestart, ontwikkeld door communicatiebureau GH+O. 

Met de landelijke campagne wil de Unie mensen bij actuele vraagstukken zoals een stijgende zeespiegel en extremer weer betrekken.

Oer-Hollandse fotografie

In de landelijke campagne wordt ingezet op tv, pre-rolls, outdoor, radio, online en social en pr. Communicatiebureau GH+O ontwikkelde de campagne, net als bij vorige verkiezingen. Toen draaide het concept om het inzicht dat iedere Nederlander wel iets heeft met water, nu draait het om de toekomst van ons water. Dilemma's over het Nederlandse water worden 'luchtig' gepresenteerd door middel van ‘oer-Hollandse’ fotografie. 

Foto-expositie

Danique, projectleider op de verkiezingen: 'Vier jaar geleden was de tijdsgeest echt anders. Dit concept vertrekt meer vanuit de inhoud. Alle vertrouwen in een hoge opkomst!’ Als aftrap van de campagne wordt op maandag 13 februari op Utrecht CS een foto-expositie over de waterschappen onthuld, te zien tot de verkiezingsdag op 15 maart.

Credits

Bureau: GH+O
Strategie: Bianca van den Boogaard, Doutzen Wijbenga
Concept: Chris Krabbendam, Joost van Middelaar
Account: Danique de Jong
Ontwerp & creatie: Albert Hofman, Berber van der Zee, Dimitri van Veenen, Douwe Anema, Kevin Gozems, Ruben Doornweerd
Fotograaf: Peter de Krom
TVRC: CHAPTER Amsterdam
Voice-over: Sieger Sloot
Pers en (online) media: Circus in Town, de Media Balie, Tomorrowmen
Opdrachtgever: Unie van Waterschappen / Jane Alblas
Cast: Amelia Jarmich, Co de Lange, Jesse Middelkoop, Justin Schoemaker, Mo Jarmich, Paola Salviano de Souza, Rosalien Middelkoop, Rutger Kuijken, Vice Alvarez