Wehkamp lanceert nieuwe positionering met 100% shoppable campagne
Wehkamp introduceert deze herfst een campagne met presentatrice Leonie ter Braak waarin je fashion en fashionable living kunt shoppen door de QR-codes op je beeldscherm te scannen. Gewoon, vanaf de bank. Ook de (digital) out of home uitingen zijn shoppable. Het is de eerste campagne van Wehkamp onder de door Dentsu Creative ontwikkelde herpositionering ‘Het mooie van nu’.
“Wehkamp is al 70 jaar hét bedrijf voor de gezinnen van Nederland. Om te blijven bieden wat huishoudens nu en in de toekomst nodig hebben, doen we wat Wehkamp altijd al deeed: vooruitkijken en meegroeien met trends, tijdgeest en uitblinken in service. In een eigentijdse jas. Dat is precies waar ‘Het mooie van nu’ over gaat,” vertelt Heleen Janssen (Wehkamp) en Britt Boss (Dentsu Creative).
In de campagne deelt Leonie met een knipoog haar favorieten voor komend seizoen. Als moeder van twee kinderen, laat zij met frisse nuchterheid zien wat er bij haar in huis speelt. Zij weet als geen ander wat een gezin van nu nodig heeft en wat niet.
Direct scannen en kopen
Alle producten uit zowel de televisiecommercial als de outdoor-uitingen zijn voorzien van QR-codes, zodat alles ook direct gescand en nu gekocht kan worden. “Vandaag gescand, morgen in huis.” Dat is het gemak van nu.
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Dentsu Creative Amsterdam en ZIGT Media en gaat 19 september live.
CREDITS
KLANT: Wehkamp
OPDRACHTGEVER: Heleen Janssen, Shura Vermeiren
BUREAU: Dentsu Creative
CREATIVE DIRECTOR: Mark Muller
CREATIVES: Thomas Aberson, Judith Hartog
STRATEGY: Nine de Knecht & Britt Boss
ACCOUNT TEAM: Lieke de Klein, Fleur van der Eijk
RTV PRODUCER: Carmen Ramsaran
PRODUCTION COMPANY: Holy Fools
DIRECTOR: David Eilander
EXECUTIVE PRODUCER: Collin Maas
PRODUCER: Koen van der Knaap
DOP: Robbie van Brussel
EDITOR: Jorien Voogt