WerkTalent laat kandidaten voetbaltransfers maken in campagne door team5pm
De eerste grote campagne van arbeidsbemiddelaar WerkTalent is gelanceerd, met een knipoog naar voetbaltransfers.
De campagne is ontwikkeld door team5pm en wordt vanaf de start van het nieuwe voetbalseizoen uitgezonden op ESPN.
Met specifieke (user generated) content-formats voor YouTube, TikTok en Instagram wordt de campagne vervolgens online doorgevoerd.
WerkTalent verbindt kandidaten aan opdrachtgevers binnen de techniek, logistiek en industrie en is de afgelopen jaren uitgegroeid tot 23 vestigingen in Nederland. Uit onderzoek van Mindshare, blijkt de doelgroep van WerkTalent veelvuldig te vinden zijn op YouTube. “Voor de ontwikkeling van deze campagne zochten we daarom een bureau dat weet hoe merkcommunicatie werkt op alle kanalen. Niet alleen op TV, maar juist ook op de online platforms waar we een groot bereik willen halen,” vertelt algemeen directeur van WerkTalent Marjolein Van de Veerdonk over de keuze om samen te werken met team5pm.
Voetbalinterviews
In de campagne speelt WerkTalent de rol van de ‘zaakwaarnemer’ die de belangen van kandidaten behartigt en passende banen vindt in de buurt. “De nieuwe campagne van WerkTalent is een voorbeeld voor hoe wij als team5pm campagnes willen ontwikkelen,” vertelt Tom Schoufs, Creative Director van team5pm. "We werken aan een datagedreven creatieve formule waarin doelgroep, platform en media belangrijke uitgangspunten zijn. In plaats van cut-downs te maken van de bestaande TV-commercial, creëren we aparte social formats. Zo zien we op Instagram dat voetbalinterviews booming zijn. Daar hebben we met Instagram-assets op ingespeeld. Op TikTok kiezen we voor een meer humoristische insteek.”