Wie checkt in bij de Online Rehab?

23-09-2014 (07:48) - Campagnes

Travel Alberta komt in samenwerking met Eigen Fabrikaat met een confronterend social media initiatief: de Online Rehab, een test over jouw online leven. De test is onderdeel van een geïntegreerde campagne die de Canadese Rockies op de kaart moet zetten als wintersportgebied waar je echt even offline kunt zijn. 
 
Thomas Nieuwenhuizen en Jasper Symons, creatief team bij reclamebureau Eigen Fabricaat: ‘We merken het bij ons zelf dat we onbewust heel vaak onze smartphone checken, ook tijdens de vakantie. Je gaat toch meteen kijken of er Wi-Fi is. Vervolgens deel je het mooie uitzicht eerst met je Facebook vrienden en daarna pas met je reisgenoot. Terwijl vakantie toch juist hét moment is om even offline te zijn. Dit inzicht bracht ons op het idee voor de Online Rehab in Canada.’
 
beschikbaar is binnen Facebook, om daarmee een beeld te geven van je online activiteit. Daan Klaver, Creative Director van Build in Amsterdam over de test: ‘De applicatie moet niet alleen laten zien hoeveel berichten en foto’s je post, maar deze test vraagt juist wat je er van weet. Immers, pas als je ook alles weet ben je echt online actief. Welke vriend heeft wat gepost bijvoorbeeld? En wie van je vrienden is waar ingecheckt? Niet eerder zijn we zo ver gegaan met het gebruik van Facebook data, wat heeft geresulteerd in een rijke game-ervaring.’

De Online Rehab is te vinden op www.onlinerehab.nl. Eind december zal de Nederlander die het hoogst nodig offline moet gaan bekend worden gemaakt.  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.