Wolfstreet ontwikkelt internationale campagne voor Vinted
Creatief bureau Wolfstreet tekent voor de nieuwste Europese marketingcampagne van Vinted, getiteld "Too Many". Vinted, de toonaangevende online marktplaats voor tweedehands mode in Europa, richt zich met de nieuwe campagne op de impact van overmatige consumptie van kleding.
De films en fotografie tonen opvallende beelden van mensen in zeeën van kleding, waarmee kijkers geconfronteerd worden met de realiteit van overmatige kledingconsumptie. Door consumenten aan te sporen hun relatie met kleding te heroverwegen, stimuleert de campagne een verschuiving naar meer bewuste en duurzame modekeuzes en ondersteunt ze de groeiende trend van het kopen en verkopen van tweedehands kleding.
De campagne werd geregisseerd door filmmaker Fabio de Frel, bekend van commercials voor KENZO, Loewe, Adidas en Pop Trading Company. De fotografie werd verzorgd door Nick van Tiem, die eerder campagnes voor Dior, Burberry, Adidas, Nike, en G-Star schoot.
Jurriaan Kamps, Managing Director van Wolfstreet, benadrukt het belang van de campagne: "De kledingproductie is tussen 2000 en 2021 verdubbeld, en de gemiddelde consument koopt 60% meer kleding in vergelijking met 15 jaar geleden. De toename in overconsumptie van kleding door fast-fashion is onnodig, vooral met een alternatief als Vinted binnen handbereik."
De creatie van de "Too Many" campagne was een gezamenlijke inspanning van de teams van Vinted en Wolfstreet. De teams werkten 'co-creative' tijdens de totstandkoming. Het in-house creatieve team van Vinted ontwikkelde het leading idea, terwijl de creatieven en producenten aan de kant van Wolfstreet verantwoordelijk waren voor de inhoudelijke en productionele doorvertaling.
"We zien dat dit type samenwerking steeds dominanter wordt, nu het traditionele bureau-model verandert," zegt Kamps. "Door gebruik te maken van de expertise aan beide kanten van de teams, kunnen we het proces verder stroomlijnen en de output sterker en effectiever maken. Vinted kan merk- en marktinzichten in realtime vertalen naar strategie en concept, en met ons wereldwijde productienetwerk en in-house post-productie studio's kunnen we razendsnel een internationale productie optuigen en moeiteloos doorvertalen naar gelokaliseerde assets voor alle markten."
De campagne is vanaf deze week live op tv en via diverse online en sociale kanalen in verschillende Europese landen.
Credits
Klant: Vinted
Creative director: Emma Sullivan
Creative team: Ana Beatriz Conrado, Barry Taylor
Creative producer: Indre Raubaite
Head of Production: Annie Masciavè
Agency: Wolfstreet
Director: Fabio de Frel
DP: Paul Özgür
Photography: Nick van Tiem
Executive Producer: Jurriaan Kamps
Head of Production: Max Eggink
Producer: Tess Wijker, Lino Kempees
Production Management: Pascal Johnson, Floortje Sprenkels
Post-Production: Wolfstreet
Post-Producer: Marloes de Rijke
Edit: Birgitt van Heertum
Edit assistant: Thijs Rijken
VFX: Damiaan Dracht, Nino Nazloomian, Koen de Mol
Colorist: Thijs Kern at Wolfstreet, Joppo at De Grot
Music: Massive Music
Sound: Peter Stoel
Production Service: Sparky Films
Executive producer: Marchant Bellingan