Zalando biedt voorbijgangers de hoofdrol in nieuwe campagne op Amsterdam Centraal
Zalando lanceert een activatie waarbij voorbijgangers hun eigen outfit kunnen broadcasten op een van de grootste billboards van de stad.
De actie maakt deel uit van Zalando's lokale lente-zomercampagne "Jouw Stijl, Jouw Statement". Zo geeft de online retailer een UGC-gedreven seintje om de seizoensknop in je kledingkast om te zetten van lange mouwen naar lange zomerdagen.
De lokale campagne laat diverse stijlen uit verschillende plaatsen: Amsterdam, Den Bosch, Maastricht, Rotterdam, Scheveningen en Sneek. De activatie in Amsterdam sluit hier op aan door de stijl van voorbijgangers een hoofdrol te geven en individuele fashion statements in de spotlight te zetten. De marketingcampagne, inclusief de activatie, passen in Zalando’s geactualiseerde strategie, die onder andere meer focus legt op lokaal relevante content om klanten te inspireren en engageren.
In zes verschillende steden
Fabio Baum, General Manager Benelux & Nordics bij Zalando: “Inspiratie komt niet alleen uit de fashion capitals, van catwalks of influencers, maar ook van elk van ons. Iedereen heeft een eigen stijl en kan anderen inspireren. Uit elke hoek kunnen nieuwe ideeën en creaties ontstaan, of je nou in Rotterdam woont, in Den Bosch of in Sneek. Met deze campagne in zes verschillende steden en met de activatie in Amsterdam tonen we de kracht en creativiteit van lokale, individuele looks.”
De campagne is de eerste verschijning in de samenwerking tussen Zalando en Dentsu Creative Amsterdam, het bureau verantwoordelijk voor de ontwikkeling en productie van de activatie in Amsterdam en de productie van de activatie i.s.m. CS Digital Media.
Mensen zoals jij en ik
“We zijn gewend dat de grootste namen de grootste merken dragen waardoor je ‘fashionable voelen’ voor sommigen als buiten bereik kan worden ervaren. Zalando zag de kans om een podium als OOH niet alleen aan modellen te geven maar ook aan mensen zoals jij en ik en zo een sense of fashion dichterbij te brengen”, vertelt Anne-Merel Verleun, Creative Director bij Dentsu Creative Amsterdam.
Voorbijgangers kunnen op zaterdag 4 mei deelnemen aan de activatie in het metrostation van Amsterdam-Centraal tussen 10:00 - 17:00 uur. De campagne met de zes steden loopt deze week en volgende week.