Ziggo toont de kracht van entertainment
Ziggo start een campagne over de rol van entertainment en de verwondering die het oproept door ouderen een dag door te laten brengen in de Huiskamer van Toen waarin ze met behulp van de technologie van vandaag de mooiste momenten uit 70 jaar televisiegeschiedenis beleven.
De Huiskamer is te zien in een korte documentaire, waarin hoofdpersoon Chuck de Huiskamer als eerste in Nederland ervaart. Daarnaast kunnen Ziggo-klanten thuis op de bank filmklassiekers met korting kijken via Pathé Thuis. Zo laat Ziggo de kracht van entertainment zien.
Vreugde, plezier en geborgenheid
Voor ouderen zijn herinneringen een belangrijke bron van vreugde, plezier en een gevoel van geborgenheid. De films, tv-programma’s en muziek uit vroegere tijden zijn middelen om die herinneringen levend te houden. Het is inmiddels zo’n 70 jaar geleden dat de televisie zijn intrede deed in de huiskamers en een nieuwe vorm van entertainment gemeengoed werd. Ziggo laat met de Huiskamer van Toen ouderen met de technologische mogelijkheden van nu de mooiste momenten van toen herbeleven.
Huiskamer van Toen
De immersieve Huiskamer van Toen ervaring is een letterlijke ode aan vroeger, compleet ingericht met meubels uit de jaren ‘50. Op de muren worden verschillende entertainment-hoogtepunten geprojecteerd uit de geschiedenis van beeld en geluid, zoals de EK uitreiking uit ‘88, sketches van Ome Willem in de jaren ‘70 en de maanlanding van NASA in 1969. De Huiskamer gaat deze zomer bij verschillende woonzorgcentra en ontmoetingsplekken langs om ouderen een mooie dag te bezorgen, waar ze ook de gelegenheid krijgen deel te nemen aan de digitale workshop ‘herinneringen delen’ van het lesprogramma Welkom Online. Hiermee laten Ziggo en partner het Nationaal Ouderenfonds zien wat technologie en entertainment voor ouderen - voor wie digitale toegang minder vanzelfsprekend is - kan betekenen.
Korte documentaire
Humfrey “Chuck” John Feliciën van 82 jaar, geboren in Paramaribo, is de eerste persoon die met zijn herinneringen een bijzondere dag heeft beleefd. Via Ziggo is een korte documentaire over de Huiskamer van de Toen te zien, waarin hoofdpersoon Chuck zijn persoonlijke entertainment-herinneringen herbeleeft. Daarnaast is deze zichtbaar via DOOH, branded content en YouTube. Op ziggo.nl/naartoen zijn ook tips te vinden voor ouderen om herinneringen - al dan niet digitaal - op te delen. Ook is op Ziggo Kanaal 13 de documentaire te zien en in samenwerking met Pathé Thuis kunnen klanten via de mediabox in totaal 20 oude films van vroeger opnieuw huren, gewoon thuis op de bank.
De Huiskamer van Toen staat symbool voor wat technologie voor ouderen - voor wie het gebruik van technologie soms een uitdaging is - kan betekenen. Uiteindelijk draagt dit bij aan onze missie: plezier en vooruitgang met iedere verbinding.”, aldus Jeroen Hoencamp, directeur VodafoneZiggo en mede-initiatiefnemer van de Alliantie Digitaal Samenleven.