ZWART kwetsbaar in nieuwe ledenwervingscampagne

11-07-2023 (10:15) - Campagnes

Omroep ZWART lanceert haar langverwachte nieuwe ledenwervingscampagne, die is ontwikkeld in samenwerking met de creatieve combinatie van Buutvrij for life en Hammerfest, ondersteund door Havas Media.

Met het ‘Eerst-Zien-Dan-Geloven’- lidmaatschap komt Omroep ZWART tegemoet aan iedereen die de hoge verwachtingen rond de omroep nog niet waargemaakt zagen. Met dit lidmaatschap kun je je aanmelden als lid, maar pas betalen wanneer je overtuigd bent.

Kracht van kwetsbaarheid

De ledenwervingscampagne van Omroep ZWART onderscheidt zich door een eerlijke en kwetsbare benadering van de afgelopen twee jaar. Omroep ZWART is twee jaar geleden opgericht om een tegengeluid te geven aan de media die qua kleur, afkomst, seksuele voorkeur en gender behoorlijk eenzijdig zijn. Het beginnen van een nieuwe omroep bleek niet eenvoudig, en Omroep ZWART communiceert open en eerlijk over de uitdagingen. Door deze eerlijkheid slaat de omroep een brug naar degenen die meer hadden verwacht.

Gianni Lieuw-a-Soe, algemeen directeur van Omroep ZWART: "We moesten onze weg leren vinden in Hilversum, een merk bouwen. We hebben iets gedaan dat nog nooit eerder in Nederland is gedaan. Ondertussen vroegen onze leden zich af waar we waren gebleven.”

“We geloven dat je mensen eerlijk moet meenemen in wat er gebeurt. Dat zorgt voor compassie en vertrouwen. Schone schijn is er al genoeg.”, aldus Maarten Boer namens Buutvrij for life en Hammerfest.

De eerste ledenwervingscampagne van Omroep ZWART in 2021, met ‘Verdubbeldag’ als hoogtepunt, waarbij bestaande leden nieuwe leden aandroegen, resulteerde in het bereiken van de mijlpaal van 50.000 leden die nodig waren om toegelaten te worden tot het bestel. Na een periode van relatieve stilte na de oprichting, wordt Omroep ZWART nu steeds beter zichtbaar, met meerdere nieuwe programma’s en recent een grote live registratie tijdens Keti Koti. De omroep begint haar belofte van verfrissende en diverse content hiermee waar te maken.

We bestaan, maar we zijn er nog niet

Het thema van de nieuwe campagne is “We bestaan, maar we zijn er nog niet." Dit thema weerspiegelt de ambitie van Omroep ZWART om zich voortdurend te blijven ontwikkelen en te groeien als omroep met diversiteit, inclusie en gelijkheid in het hart. Omroep ZWART is de eerste en enige intrinsiek inclusieve omroep van Nederland, waar iedereen wordt gezien en iedereen wordt gehoord.

De campagne is nu live op social kanalen.

Credits

Opdrachtgever: Omroep ZWART
Creatief bureau: Buutvrij for life
Social & productie: Hammerfest
Media: Havas Media