MKB investeert steeds meer in online reclame

15-05-2009 (10:28) - Economisch

Het midden- en kleinbedrijf heeft voor dit jaar zijn reclamebudget in ruime mate verschoven naar internetreclame. Meer dan de helft van de bedrijven verschuift zijn budget, met name kiezen zij daarbij voor een mediumtype dat effectiever is dan voorheen. De recessie heeft een negatieve invloed op de toekomstige reclamebestedingen. Vooral print, nu nog het populairste medium, moet veel inleveren. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Reclamebeleid MKB 2009’ dat onlangs is uitgevoerd door PauwR Internetmarketing uit Tilburg.

Hoewel radio- en indoorreclame in 2009 procentueel de grootste groei laten zien, groeit het reclamebudget voor internet in absolute aantallen het hardst. Van elke besteedde reclame-euro gaat 33 cent naar internet, een stijging van 17 procent ten opzichte van vorig jaar. Bij de microbedrijven (minder dan tien werknemers) is internet al het belangrijkste medium.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing