Omzet C1000 stijgt met 6,6%

14-05-2009 (10:07) - Economisch

De gemiddelde weekomzet van C1000 is in het eerste kwartaal van dit jaar met 6,6 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De winkelformule van Schuitema stuntte de afgelopen periode fors met onder meer vlees. De gemiddelde weekomzet van C1000 bedraagt nu 194.000€. In het eerste kwartaal van vorig jaar was dat 182.000€. In totaal daalden de consumentenverkopen van C1000 met bijna 10 procent naar 1,144 miljard euro. Die scherpe val is het gevolg van het afstoten van vestigingspunten. De netto-omzet van Schuitema nam met 8,4 procent af tot 945 miljoen euro.
Door de afname van het aantal vestigingspunten (70 winkels minder) kwam het bedrijfsresultaat van Schuitema ook lager uit. Het supermarktconcern haalde in de eerste 16 weken van dit jaar een bedrijfsresultaat van 18,2 miljoen euro. In dezelfde periode vorig jaar was dat nog 28,9 miljoen euro.
 


Elsevier retail

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing