Crisismoe

14-07-2009 (13:54) - Gastcolumn

Het is crisis. Het leven is klote. Alles gaat slecht. De wereld zoals we die kennen komt hoogstwaarschijnlijk tot een eind. Massaontslagen, ook in de reclamewereld. En op ieder feestje waar ik kom gaat het maar over één ding. Crisis. Hoe draait het bij jullie?  Redden jullie het nog? Het is wel ad hoc hè? Als we maar quitte draaien. Heb je het gehoord van bureau X? 20 man eruit. We kunnen elkaar goed de put inpraten. En dat lucht blijkbaar op. Als we het dan in ieder geval maar met zijn allen slecht hebben.

Maar ik ben crisismoe. In plaats van kansen te ruiken, zien we valkuilen. In plaats van mogelijkheden te zoeken, tellen we de zekerheden. En zo kom je er nooit. Bij ons is het eigenlijk business as usual. We win some, we lose some. Verder dan een half jaar vooruit kijken is niet mogelijk nee, maar dat was het eerlijk gezegd nooit. Ja… de vaste contracten. Maar die bleken in het verleden ook niet altijd vast.

Dus we kunnen meedoen met de trend en bezuinigen. Of we kunnen volle kracht vooruit. Met negativisme is er nooit wat bereikt. We kijken wat voor kansen er liggen voor klanten. We proberen nog innovatiever te zijn. En we gaan investeren. Investeren? Ja, hup, tegen de trend in. In mensen. Die moeten het gaan doen. En in klanten. Die maken mede ons bureau. Tevreden personeel en tevreden klanten, die prettig werken met elkaar, en waar creatief maar ook gedegen werk uit komt. Zo gaan wij de crisis te lijf, om dat vreselijke woord nog maar één keer te gebruiken.

Roeland ten Holder (36) is Interactive partner bij edividual
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.