Iedereen aan de Svenergy

18-11-2009 (09:51) - Gastcolumn

Nederland hield na het NK schaatsen massaal de adem in. Doet Sven Kramer het straks beter in de reclame dan op het ijs? Gaat de Nederlandse schaatsploeg bij de Winterspelen roemloos ten onder, terwijl wij er toch van uit gaan dat de schaatsende m/w alle medailles wegplukken? Net zoals we verwachten dat Oranje wereldkampioen voetbal wordt, Robert Geesink de Tour de France wint en Jeffrey Wammes (what’s in a name) zich naar goud turnt?

We hebben eerder met ons aller Rintje Ritsma het Sanex-effect gezien: je ziet er prima uit, zit lekker in je vel, maar zodra je dat strakke pak aan moet komt je verzorgde huid in opstand. Weg toptijden. Sven viel tegen, dat wel, en je vraagt je af wat er in zijn brood heeft gezeten. Want Sven doet het voor brood, staat als een held met boterham op de abri (beetje Ken van Barbie, maar dan met Noren), waardoor wij natuurlijk massaal 47 boterhammen per dag gaan eten. Vol? Ja natuurlijk, we zeggen niet voor niks dat er wat in zit! Dat kan beter, tenminste als ‘t aan Henk Gemser ligt. Meer tekst kreeg hij niet en da’s misschien ook wel terecht, want hij nadert met rasse schreden de hoogste eentonigheidsfactor. Hij smeert ‘m dan wel gezond, maar of ook dit voor betere tijden gaat zorgen, mogen we ons afvragen.

Hoewel... Sven won later wel ‘even’ de 10 kilometer. Een afstand die voor de gemiddelde toeschouwer al ver is met de auto. En dit weekend raasde Sven als vanouds naar de winst op de 5 kilometer en gaf hij ons een fikse dosis svenergy voor de toekomst. Een glimlach in koude tijden, met een fantastische gastrol van Ben Cramer en eindelijk twee baby’s die zich aan de afspraak houden: geen tekst, dus stil!!! Er zijn nog steeds sterke reclamemakers; ze schaatsen afstanden of ze maken werk voor energiebedrijven dat met afstand beter is dan de middelmaat.

Frank Wertwijn
Living the Brand

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.