JongeHonden doen Red Bull

25-02-2008 (10:25) - JongeHonden

Niek Eijsbouts houdt ons regelmatig op de hoogte over de vorderingen bij de Stichting JongeHonden. Vandaag bericht hij over de pitch van afgelopen week. Er was een hoofdrol weggelegd voor Red Bull, met merkwaarden als 'loves life', 'non-conformistisch' en 'creatief'.

Afgelopen donderdag werd in Club NL in Amsterdam de nieuwe briefing uitgereikt van Stichting JongeHonden. Deze keer gaan jonge creatieven aan de slag voor Red Bull. De komende twee weken staat voor hen dus in het teken van het bekendste energiedrankje ter wereld.

Er waren veel reclamemakers in spé tijdens de briefingavond van JongeHonden. Een deel van hen studeert nog aan een reclameopleiding, een ander deel is junior bij een bureau. Zij hoorden allemaal de opdracht uit de monden van Mark van der Grift en Maartje Kardol van Red Bull. En deze opdracht lijkt eenvoudig: ‘Ontwikkel een Brand Building Event, waarbij consumenten actief betrokken worden in de wereld van Red Bull.’ De taak is aan de creatieven om nu met het meest originele idee te komen waarbij ook rekening wordt gehouden met de merkwaarden van Red Bull zoals ‘loves life’, ‘non-conformistisch’ en ‘creatief’. Het event moet uitstralen dat Red Bull je vleugels geeft.

Donderdag 6 maart moet alle concepten voor Red Bull ingeleverd worden. Diezelfde middag vindt dan de jurering plaats en ’s avonds wordt in Bitterzoet de uitslag bekendgemaakt. Het beste concept zal door de mensen van Red Bull internationaal (door)gepresenteerd worden.