OrangeLions en JongeHonden achter Leeuwen-diefstal
24-10-2013 (08:07) - JongeHonden
Dinsdag werd bekend dat er bij verschillende Amsterdamse bureaus de nacht ervoor de Cannes Lions-reclameprijzen waren gestolen en verwisseld voor een pluche knuffel-leeuwtje.
Uiteindelijk zijn bij 15 reclamebureaus een of meerdere prijzen ontvreemd waaronder, Wieden+Kennedy, Ogilvy, DDB & Tribal Amsterdam en TBWA\NEBOKO. Gisterochtend is in een video op de website onthuld dat de organisatie OrangeLions, de vertegenwoordigers van het Cannes Lions Advertising Festival, achter de stunt zitten.
De bureaus kunnen hun begeerde ‘Leeuwen’ weer terug krijgen door hun jongen creatieven op 7 november naar de Beurs van Berlage te sturen. Hier begint om 20h30 het Cannes Lions gedeelte van de 24uur van de Reclame, een avond die het jonge talent hopelijk zal inspireren tot het maken van prijswaardig werk.
De WeGotYourLion campagne werd gemaakt door jonge reclamemakers die strijden voor meer ontwikkeling en aandacht voor jong talent. De stunt werd bedacht door twee creatieve JongeHonden teams, de strategie en organisatie werd gedaan door RA*W. Beide organisaties stimuleren ontwikkeling bij jonge reclame talenten waarbij JongeHonden zich focust op creatieven en RA*W op strategie en account talent.
De productiemaatschappij van Jacques Vereecken, Caviar/L-A-D-A, nam de productie op zich. Alle partijen werkten belangeloos aan deze campagne.