5PM: YouTube speelt belangrijke rol in aankoopproces fiets
10-11-2020 (12:09) - Marketing
YouTube speelt een steeds belangrijkere rol in het aankoopproces van een fiets. Dit is terug te zien in het stijgende aantal views en het aantal zoekopdrachten op YouTube rondom fietsen. Dat blijkt uit onderzoek van YouTube Marketing Agency 5PM.
Ondank de populariteit van YouTube blijkt dat fietsmerken en -verkopers de kansen die het videoplatform biedt nog niet volledig benutten, schrijft 5PM in het rapport over videomarketing in de fietsenbranche. In de afgelopen periode blijkt video als mediaconsumptie enorm gegroeid. Consumenten zoeken tegenwoordig eerst op YouTube naar informatie van een product. Steeds meer merken zijn zich hiervan bewust en hebben hun marketingstrategie hierop toegepast. Ook in de fietsenbranche gebruiken klanten massaal YouTube. Niet alleen om zich te oriënteren, maar ook na de aanschaf van een fiets voor hulp, service en onderhoudsvragen.
In het rapport laat 5PM zien welke content en creators rondom fietsen populair zijn, hoe Nederlandse fietsmerken YouTube nu inzetten en ten opzichte van elkaar presteren, en delen enkele inspirerende nationale en internationale voorbeelden. Het rapport is hier te downloaden.