ABN AMRO favoriet in onderzoek WUA!
02-12-2010 (09:13) - Marketing
Respondenten die zich online oriënteren naar een lening, wijzen ABN AMRO aan als favoriete aanbieder. Dat blijkt uit de Web Performance Scan die WUA! in november uitvoerde. De winnaar wordt op de voet gevolgd door de Rabobank en ING, maar maakt het verschil op de thema’s Web Imago en Vertrouwen. De respondenten gaven 188 individuele beoordelingen over 53 verschillende websites.
35% van de respondenten komt tijdens de oriëntatie op ABNAMRO.nl terecht. Al deze bezoekers gaan na de eerste indruk door op de website. ABN AMRO scoort eerste plaatsen op de thema’s Web Imago en Vertrouwen. 15% van de respondenten wijst de winnaar uiteindelijk aan als favoriete aanbieder.
De Rabobank eindigt op de tweede plaats in de ranglijst. Ook de Rabobank trekt 35% van de respondenten, die allemaal doorgaan op de website. Rabobank.nl scoort eerste plaatsen op de thema’s Eerste Indruk, Kwaliteit en Gebruiksvriendelijkheid. 12,5% van de respondenten kiest na de oriëntatie voor de Rabobank.
ING.nl is met 37,5% de best vindbare website van het veld. Net als ABN AMRO doet ING het goed op Web Imago en Vertrouwen. Wat voorkeur betreft deelt het met 12,5% de tweede plaats met de Rabobank.