Bont voor Dieren lanceert de 'Te Bontlijst'

11-09-2013 (00:00) - Marketing

Dierenbeschermingsorganisatie Bont voor Dieren heeft bontverkopende bedrijven samengevoegd op de 'Te Bontlijst'. De 'Te Bontlijst' is samengesteld omdat Nederlandse bedrijven, waaronder Gaastra en Nickelson, ondanks de uitgebreide voorlichting die Bont voor Dieren hen heeft gegeven, toch doorgaan met de verkoop van bont.

Zolang de bedrijven op de 'Te Bontlijst'  echt bont blijven verkopen, roept Bont voor Dieren consumenten op om deze bedrijven te boycotten. Groupon, Kleertjes en Perry Sport kozen al voor een bontvrij beleid na publieke druk van Bont voor Dieren en haar achterban.
Caroline Pluym, fashion campaigner van Bont voor Dieren: ‘Het is onbegrijpelijk dat de Nederlandse bedrijven op de 'Te Bontlijst' hun verantwoordelijkheid niet willen nemen. Er is imitatiebont beschikbaar dat nauwelijks van echt te onderscheiden is, maar nog steeds werken deze bedrijven mee aan de gruwelijke marteling van wasbeerhonden, vossen en coyotes voor hun vacht.’
 


Bureaus

Media

Economisch