Bordspel geïnspireerd op Hyves

16-11-2010 (09:30) - Marketing

De Amsterdamse spellenmaker Nova Carta heeft in samenwerking met Hyves het bordspel Hyves Ranking Game ontwikkeld. De social board game test hoe goed men elkaar en zichzelf kent. Tijdens het spelen van het bordspel smelt online samen met offline en sluit daardoor goed aan bij de belevingswereld van de 9 miljoen Nederlandse Hyvers.

Hoe goed kennen de spelers elkaar nu echt of hoe goed schatten zij elkaar in? Met onderwerpen als ‘Voor 1 dag wil ik’ en ‘Type waar ik op val’ testen de spelers elkaars sociale intelligentie. De onderwerpen zijn luchtig, pikant, hilarisch of uitdagend. ‘In iedere beurt krijgt een speler een onderwerpkaart met 5 opties die hij in zijn persoonlijke volgorde rangschikt, terwijl de andere spelers zijn 'ranking' proberen te voorspellen’, aldus Daan Kreek, spellenmaker Nova Carta. Daarnaast is het spel geschikt voor iedereen, het spel bevat namelijk twee soorten kaarten; blauwe kaarten met onderwerpen voor 12+ en roze kaarten met onderwerpen voor 18+.

Hyves Ranking Game is zover bekend het eerste bordspel ter wereld gebaseerd op een sociaal netwerk en is genomineerd voor Speelgoed van het jaar 2010 in de categorie 12+.
 


Bureaus

Media

Economisch